En Hemmafru's Vardag


Imorse när jag vakna kände jag bara "näe, nu jäklar ska jag storstäda hela lägenheten och överaska Andreas" Så jag gick upp, käka frukost, gick ut med hundarna och sedan satte jag igång! Nu låter det som vi hade världens bombnedslag men det är lite smått här och där som vi inte tagit tag i. Men jag började i köket, jobbade mig ut mot hallen sedan vardagsrummet och jag hatar våran matta för all skit fastnar och de spelar ingen roll hur hårt man en damsuger så går de inte bort. Jag har moppat golven också fast får vänta med sovrummet för där ligger det kläder över hela golvet så katterna älskar att busa runt där, det är som ett färgglatt mjukt hav för dom haha! Jag håller även på o tvättar för fullt, skulle vilja ha tre tvättmaskiner till men men och nej jag tänker inte gå ner i den läskiga/äckliga källaren för att leta efter en tvättstuga!

Jag känner mig verkligen som en hemmafru och det är inte så enkelt som det låter. Nu vet jag hur alla som går hemma har det, med städningen och allt. Det är ju som ett heltidsjobb! Jag vet inte om jag vill flytta till ett hus.. Och förlåt mamma&pappa för att jag inte hjälpt till tillräckligt när jag bodde hemma, måste ju vara skitdrygt att städa hela huset. Jag har skitont i ryggen för att jag har sprungit runt här, moppat, damsugit, rensat kattlådan, fixat in och ut med disk från diskmaskinen mm. Men alla blir ju glada av ett fint hem, Andreas kommer förhoppningvis bli så glad och stolt över mig! ;) Snart ska vi åka och sola&bada då kan jag äntligen få koppla av!


Kommentarer
Postat av: Ida och William

Tänk dig att ha en unge, jobb och större boende så vet du hur jag har det varenda dag. Haha fast jag gillar det konstigt nog :P

2011-06-30 @ 21:55:55 - http://idamelinda.wordpress.com
Postat av: sanne

och ni har tillochmed både disk och tvättmaskin, jag har typ en veckas väntetid i min tvättstuga.. :P så avis! haha

2011-07-03 @ 14:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0