DAG 5

Nu har jag gjort en egen kategori för ögonoperationen för min egen skull att ha sparat men även för de som kanske är sugna på att göra en laser no-cut operation som jag gjorde, det är lättare att hitta då och kommer upp på google lättare nu. 
 
Idag är det min 5 dag efter operationen och det känns suddigt som alla andra dagar men ljuskänsligheten är mycket bättre och det känns inte så speciellt alls längre vilket är skönt! Under operationen så sätter de fast linser som ska vara på i 5 dagar efteråt för att de ska läka och skydda ögonen och dom kan man känna att de skaver då&då på natten tex. Men nu äntligen fick jag ta ur dom! Vilken befrielsekänsla haha! Det var mina absolut sista linser jag tog ut i hela mitt liv! 
 
Det är mycket droppar och liknande man måste hålla reda på och som man fick med sig hem från kliniken. Det är vanliga droppar man måste droppa 1gång i timmen eller så fort man känner sig torr. Sen är det Oftaquix 4gånger om dagen var 6te timme. Voltaire droppar man ska ha i kylen och ta 3gånger per dag var 6te timme. Sömntabletter under natten om det behövs och jag rekomenderar det till första och speciellt andra natten! Sen är det bedövningstabletter du kan ta vid behov men vänta några timmar emellanåt. Och efter man ska ta ut linserna så ska man börja med Isoptomaxidex droppar och en kräm i ögonlinjen under nätterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0