drop it

Den ytliga världen vi lever i får mig ibland att tveka på mig själv. Den får oss alla att bli osäkra. Vi frågar alltid oss själva hur vi ska se ut och vara. Vi blir nervösa för andras åsikter och bryr oss för mycket. Varför? Och varför ska vi bry oss över hur andra ser ut?
 
Jag tittade på ett tv-program som hette "Beauty and the Beast" som handlar om en som har missbildningar och en som är extremt utseendefixerad, dom ska sedan få prova på varandras liv och säga sina åsikter om varandra. Det var väldigt intressant program men jag blev så irriterad på den utseendefixerade människan som just i de här avsnittet var besatt av plastikoperationer och kunde inte förstå varför man väljer att se ut som ett "missfoster" (som hon själv tyckte om den andra personens utseende) när man kan operera sig. Det som gjorde ont i hjärtat på både mig och den andra var att hon inte kunde inse att hon fick bara välja mellan att leva livet och se ut så eller att dö. Har det gått så långt att människor hellre väljer döden än att se annorlunda ut och ha ett liv?
 
Det är inget fel med plastikoperationer, jag själv har i vissa perioder velat operera det mesta på min kropp. Jag är tacksam över att jag aldrig fått den tillåtselsen under arton år eller haft råd med det just för att då hade inte jag varit jag. I dom perioderna jag velat opererat mig har jag haft låg självkänsla, känt mig ful och trott att jag skulle bli lyckligare av större läppar, bröst, ansiktslyftning, fettsugning mm. Jag vet inte om jag skulle bli det eftersom jag aldrig opererat mig men jag vet att jag hade fått ångest om jag förstörde mina läppar, för dom har jag börjat gilla mer och mer och jag tror att ju mognare man blir destå bättre accepterar man sin kropp. Jag försöker inte bry mig när jag badar, leker med mina kusiner på stranden osv. De som glor, skulle säga något eller bry sig är de som är de osäkra. Jag vet att jag har samlat på mig sambohull/alkoholmage och är inte nån liten spillevink längre men jag försöker acceptera det och tänka på att ha kul istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0