DUSCHA HÅRET 2 GÅNGER I VECKAN

Jag lockade håret i måndags och det är fortfarande lite lockar kvar, Babyliss Curl Secret är sjukt bra! Nu kommer det försvinna för jag ska hoppa in i duschen snart. Jag duschar bara håret 2 gånger i veckan. Det kan även bli 3 gånger om man ska jobba eller träna. Varför? För att jag vill ha så långt, friskt och hållbart hår som möjligt och enligt alla proffisionella frisörer så rekomenderar dom detta. 
 
Många i min närhet förstår sig inte på detta, de säger bara "nej, jag kan inte göra så för mitt hår blir så flottigt om jag inte duschar det varje dag"  men ändå klagar de på sitt hår och frågar hur mitt kan hålla sig. Det handlar om att bara börja avvänja håret från att ducha för ofta, de kan alla göra! Och ja, det kommer bli flottigt i början men det går över redan efter första veckan! Man sliter så otroligt mycket på håret och färgen framför allt om du duschar varje dag, du kan även skapa mjäll för du får för torr hårbotten om du ska skrubba håret med schampoo&balsam varje dag, håret hinner aldrig återhämta sig med sina naturliga oljor..
 
Så mitt tips är att avvänja håret NU. Låt håret bara vara i några dagar, helst fyra-fem dagar helt utan produkter, även utan torrschampo för de gör håret smutisgare under tiden. Håret kommer bli flottigt för håret får ur sig sin egna "olja" som är helt naturligt och bra för håret. Gör inte världens grej av det! Många mår dåligt över att gå runt med flottigt hår och man kanske inte känner sig så fräsch under tiden men tänk att du kommer få så mycket bättre hår och det är nog bara du själv som bryr dig, ingen annan tittar på ditt hår så noggrant.
 
När du väl ska ta den där första hårtvätten efter avvänjngen så belöna dig själv och ditt hår med en hårbotten massage, du bara masserar igenom håret innan du går in i duschen. Sen bestämmer du dig bara för vilka dagar som ska vara dina hårtvätt dagar och sätter bara upp håret varje dag när du bara ska duscha kroppen. Mina dagar är torsdagar för då blir håret nytvättat till helgen och klarar sig hela helgen. Sedan söndagar för jag brukar fixa håret på helgerna med produkter osv och så blir håret nytvättat och redo för en ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0